Red Rose



Rabu, 23 Julai 2014

Rawat Buasir dgn produk MT SDM-proven



Bahasa klinikal

Buasir adalah adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah. Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian *rektum* (* bhg akhir usus besar, tempat simpan najis*) menyebabkan dinding vena darah teregang atau 'memberi' dan membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran.

Bahasa kampung
-------------------------
Daging yang terkeluar kat "dubur".

Buasir ada 2 jenis :-

A Buasir Dalaman
-tak sakit tak gatal sebab letak jauh dalam rektum tapi kalau buang air besar semasa teran boleh akibatkan keluar darah. Ini boleh nampak dari titisan darah merah cerah dalam mangkuk tandas. Kena cepat check doktor sbb ia libatkan dalaman mungkin, samada organ lain tempat laluan najis @ ketumbuhan @ kanser.

B) Buasir Luaran -SANGAT BIASA BERLAKU
-----------------------------------------------------------------
-sakit, pedih dan gatal di dubur.
-kalau buasir ni tersepit , bekalan darah terhenti kat situ, bekuan darah terjadi dan sebabkan ia rasa sakit. Ia sukar di buang atau tanggal sepenuhnya. Disini diperlukan rawatan perubatan samada di operate atau dikecutkan buasir tersebut. Buasir biasanya boleh berulang walaupun dengan tekanan atau beban yang lebih ringan.

Jom dapatkan rawatan alternatif buasir dengan produk-produk dari Seri Dewi Malam dan Moden Tradisional.

Pm roger akak okey!!!

Testimoni buasir proven

Tiada ulasan:

Catat Ulasan