Red Rose



Jumaat, 28 Februari 2014

MASALAH...MASALAH...MASALAH....ANDA ADA MASALAH SEPERTI MEREKA??????INI ANTARA SOALAN YANG MEREKA KONGSIKAN DENGAN KAMI....

1:~Salam, akak nak tanya . Akak umur 45, haid x tentu..metabolisme rendah, krg bernafsu & badan makin naik.. produk mana yg sesuai.. ? yg penting nak buang lemak badan ni..

2:~Assalamualaikum kakyu...sorry ambil masa kakyu baca msg XXX...sekadar ingin berkongsi dan bertanya pendapat....saya dah 6 tahun kahwin tapi masih lagi tak ada rezeki mengandung...saya dah penat rawatan dan mkn ubat doktor....utk pengtahuan kakyu saya ada buka salon muslimah...di antara produk yg saya jual sdm...sejak diperkenalkan sdm saya suka guna feminin wash mmg sgt wangi n lama kesan dingin tue....tapi apa yg saya nak tanya berkenaan dgn jds n jdd....sbb saya nak fully consume n treatment dgn sdm....sblm ni saya hanya mkn ubat...terus trang saya takut nak guna jds sbb saya pernah check n try guna jari masuk tapi saya tak rasa kiri n kanan utk masukkan jds...lubang saya agak ketat mungkin sbb saya belum pernah bersalin....lps tue baru2 ni saya cuba sq....saya punya period tak konsisten slps kawin sblm kawin mmg takder masalah....lps guna sq saya trkejut sebab esok ptg tu saya rasa tak sedap breast saya bengkak, sakit pinggang n sblm tue 2, 3hari tue saya mmg dahaga sgt2....setahu saya nisemua tanda2 saya nak period dah lama saya tak rasa tanda2 mcm ni sejak period yg x konsisten...mlm semalam saya rasa mcm keluar air n saya dah pakai pad sblm tu n bila tgk ada warna koko...pagi td lagi sakit perut sbb sblm ni kalau 1st n 2nd day period mmg saya mmg sakit perut tapi biasa tak sampai tahap senggugut....tapi masa nak tukar saya terkejut sbb pad saya bukan ada darah atau mcm dah bertukar jd warna yg sgt hitam mcm habuk pun ada....normal ker kakyu atau sbb guna sq dia keluar warna mcm tue....sblm ni kalau kdg2 period pun hanya keluar darah sikit jer n warna koko atau adakah ini kesan sbb baru2 ni saya jumpa doc dia bagi saya ubat 4life belle...saya tunjuk kat kawan dia kata ubat ni hrba juga n jgn mkn lagi jdd sbb herba nanti bercampur....dia suruh saya habiskan ubat ni baru mkn jdd....dia ada inform step tru jds,jdd n sq tapi kaau saya terus dgn jdd n sq ok tak....n satu lagi adakah sdm ni blh buat saya m2ngandung....n blh tak saya campur mkn ubat doc bagi acid folix pagi n metformin mlm....atau saya nak consume jdd tak perlu ubat lain...harap kakyu dpt membantu dan tq jugak pada kawan saya yg byk advice n introduce sdm...cuma saya ingin pendapat dan penjelasan kedua dari kakyu....trima kasih byk2...mohon maaf andai trkasar bahasa...
n good news rsanya utk XXX heheh hari ke2 period keluar betul2 darah heavy sgt yg selama ni hanya warna koko n sikit2 jer...alhamdulillah

3:~Boleh tnya
Ada x yg boleh sy mkn utk bdn sy?
Sy btul2 pnat pas keja.. blik mlm.. awsl p keja...kputihan plak tu
Sy langsung x ambik2 apa supplemnt yuk bdn sy...

4:~Sakit blkang sgt2.. pagi2 ya Allah..tuhan sj tau sakitnya nak bangun
Sy keja kat kaunter ***.. sentiasa bz.. sakit blkang sgt

5:~salam..nk tya klu peranakkan dh jatuh camner yer nk ubat nyer..coz ade tanda2 yg mcm tu..blh diubat ke dgn hanya memakn ubat..xpyh jumpe bidan ke or yg pandai urut..??klu ade pn bahaya x..n nk tya bape harga klu ade ubt nyer..

6:~Sis sy dah berkahwin..sy ada byk msalah mcm yg sy bc dlm fb sis. Kputihan sy kronik n bebau. Bila brsma byk sgt air, busuk plk tu. Somi sy mcm x hepi dgn sy. wlpun dia x ckp apa2 sy nmpk dr riak muka dia. dia brsma sy mcm trpksa tak enjoy cm dulu2. dah msuk 5 tahun kawin smpi skrg sy blum hamil lg. umur sy 28. sy nak baby sblum umur 30. hrp sis dpt bntu sy. apa sy prlu buat skrg produk apa yg prlu sy mkn.

7:~Mcam ni,i dah 2 bulan lebih bersalin. Tapi
smenjak2 ni miss v i dgn tangan kiri terasa
kebas sangat. Nk2 lagi miss v,bila bgon pagi to nak ke tandas terasa kuat kebasnya. Tlong saya ape yg patut saya buat ye?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan